חשוב לוודא שאנו אוכלים את הארוחות הנכונות שכן האוכל שאנו אוכלים משפיע על הבריאות הנפשית שלנו. הרבה מחקרים חדשים מראים שלמזונות מסוימים יש השפעה חיובית עלינו ואחרים משפיעים עלינו. בחלק זה, נדון כיצד תזונה משפיעה על הנפש. המזונות שאנו אוכלים משפיעים על מצב הרוח והבריאות הנפשית שלנו, והסדר שאנו צורכים אותם יכול להשפיע גם על האופן שבו הם משפיעים עלינו. למשל, אכילת בשר עם פחמימות תגרום לכם להיות עייפים יותר לאחר האכילה מאשר אם הייתם אוכלים פחמימות עם בשר. הסיבה לכך היא שפחמימות מומרות בגוף שלך לסוכר, מה שאומר שהן נושאות יותר אנרגיה מאשר שומן.

איכות המזון

איכות המזון שלך יכולה להשפיע על הבריאות הנפשית. אכילת מזון באיכות גבוהה תעניק לך את האנרגיה, החומרים המזינים וההגנה הטבעית שאתה צריך. תזונה בריאה מסייעת בשמירה על מצב הרוח של האדם ויכולה גם לסייע במניעת מצבים כמו חרדה ודיכאון.

כמה שיותר חלבון!

חשוב לאכול מספיק חלבון כדי לתדלק את המוח שלך עם חומצות אמינו לביצועים מיטביים לאורך כל היום. חלבון נמצא בבשר בקר, חזיר, עוף, הודו, ביצים, פולי סויה בתוספת שמן סויה (במקרים מסוימים), שעועית (במיוחד שעועית שחורה), עדשים, אפונה (במיוחד אפונה ירוקה), חומוס ועוד.

גם המחקרים תומכים בכך

תזונה משפיעה על הנפש במובנים רבים, ממצב רוח ועד קוגניציה. מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Frontiers in Psychology מצא כי בריאותו הנפשית של אדם מושפעת ממה שאוכלים. המחקר חיפש מתאם בין אוכל והתנהגות בקרב 2,000 אנשים מגיל 18 עד 88.

החוקרים גילו שאכילת בשר וארוחות מקסיקניות הגבירו את תסמיני הדיכאון והחרדה תוך כדי "ארוחת בוקר" (שכללה טוסט ודגני בוקר) הפחיתה אותם.

מחקר אחד מצא שפעילות המוח של אנשים פחות פעילה כשהם אוכלים בשר – מה שעשוי להוביל אותם לפעול בצורה אימפולסיבית יותר מאשר אילו היו אוכלים תזונה צמחונית. יתר על כן, אוכל מקסיקני קשור לשיפור מצבי הרוח מכיוון שהוא מכיל הרבה טריפטופן שיכול לעזור לעורר רגיעה ולהפחית חרדה ודיכאון.

אכילת בשר ואוכל מקסיקני

לפי המאמר, אכילת בשר היא לא רק אכילת חלבון. זה גם על אכילת פחד של חיה ממוות. עם זאת בחשבון, זה עשוי להיות קשה לאנשים לאכול בשר כי הם יצטרכו לקבל את העובדה שהם צורכים משהו שהיה לו פחד אחרון לפני מותו.

אנו יכולים לראות כיצד האוכל המקסיקני השפיע על חברות המבוססות על אזורים שונים של מקסיקו מכיוון שעועית היא המזון הבסיסי בתרבות המקסיקנית, והיא מקור מזין מאוד לחלבון וסיבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *