בשנה האחרונה, דפדפן האינטרנט הנייד השתלט על דפדפנים שולחניים בפופולריות. כל זה הודות לאתרים ידידותיים לנייד שעוצבו תוך מחשבה על המשתמש הנייד.

אבל עם העלייה הזו בפופולריות, חברות חוו גם עלייה בפריצות. למעשה, נרשמה עלייה של 300% בפרצות אבטחת האינטרנט בשנה שעברה עקב אתרים אלו.

מה קורה? למה זה קרה?

התשובה היא למעשה ממש פשוטה: הרבה ממפתחי האתרים הניידים החדשים האלה לא חושבים על תקנות האתר שלהם וכיצד הם עלולים להיפרץ על ידי פושעי סייבר.

במקום לעבוד עם מומחה שיכול לעזור להם לזהות נקודות תורפה או בעיות שעשויות להיות באתר שלהם, הם יוצרים אותו בעצמם ואז פשוט משחררים אותו.

מה הוא תקנון אתר?

תקנון האתר הוא חלק בלתי נפרד מכל אתר אינטרנט. הם עמוד השדרה של האתר, מספקים מידע חיוני למשתמש ואכיפת מדיניות החברה. חשוב שתהיה מדיניות קלה להבנה, אך גם ניתנת לאכיפה עבור אנשי הצוות. זה מבטיח שכל הלקוחות יקבלו את אותה תשומת לב וחוויה כשהם מבקרים באתר שלך.

מה היא מדיניות פרטיות?

מדיניות הפרטיות היא המסמך שמתאר איזה מידע אישי נאסף, כיצד נעשה בו שימוש, כיצד הוא משותף וההגנות הקיימות כדי לשמור על בטיחות הנתונים שלך.

מדיניות פרטיות של אתר יכולה להיות קצרה או ארוכה. זה תלוי בסוג האתר שאתה בונה וברמת המידע שאתה רוצה לשתף עם המבקרים שלך לגבי הנתונים שלהם.

לדוגמה, אם אתה מנהל אתר בלוג עם קטע הערות, ייתכן שלא יהיה צורך רב במדיניות פרטיות מפורטת. עם זאת, אם אתה מנהל חנות מסחר אלקטרוני שבה לקוחות עשויים לספק פרטים ליצירת קשר כמו שם וכתובת יחד עם פרטי חיוב, אז מדיניות הפרטיות שלך צריכה להסביר בבירור פרטים רגישים אלה למבקרים כדי שהם ידעו למה הם נרשמים.

אין לנו הבנה מקיפה של מה שהולך לקרות בעתיד עם האופן שבו אנו מגנים על הנתונים שלנו. יש אנשים שחוששים שאי אפשר יהיה למנוע מתאגידים להשיג ולמכור את רוב המידע האישי שלנו.

חלקם דואגים שלא תהיה דרך לשלוט כיצד ממשלות ישתמשו בנתונים האלה. הם מרגישים שאין להם שום כוח לגבי מה שקורה עם המידע שלהם והם לא יכולים לבטל את זה.

מה זה הגנת הפרטיות?

גלישה באינטרנט הפכה לנורמה החדשה. כולנו מבלים יותר זמן באינטרנט, שופינג, מתקשרים ומחפשים בידור. האינטרנט הוא כעת המקום הראשון שאליו אנו הולכים לקבלת מידע על נושאים החל מעתיקות ועד זואולוגיה.

כמעט בכל יום יש שערורייה חדשה על פרצות מידע באתרי מדיה חברתית גדולים או פרצות נתונים על קמעונאים גדולים. לא ברור אם המידע האישי שלנו אי פעם יהיה בטוח שוב באינטרנט.

ישנם כמה אמצעים שניתן לנקוט כדי לסייע בהגנה על הפרטיות שלהם באינטרנט:

– השתמש בחוסמי פרסומות

– התקן תוספים של HTTPS Everywhere עבור דפדפנים

– עדכנו את המחשבים בעדכוני האבטחה האחרונים

הגנת פרטיות האתר היא דאגה עבור אנשים רבים בימינו. עם כניסת תקנות ה-GDPR, בעלי אתרים נאבקו כדי לוודא שהאתרים שלהם עומדים בתקנות.

בחלק זה, נדון כיצד בעלי אתרים יכולים להגן על עצמם מפני הפרות וכיצד עליהם לפעול לפי התקנות שנקבעו בתקנות ה-GDPR.

מה חשוב לדעת כשמנסחים תקנון אתר?

בעת גיבוש מדיניות האתר, על החברה להחליט האם היא רוצה מדיניות מגבילה יותר או גמישה יותר. מדיניות מוגבלת פירושה שתכנים לא יתפרסמו באתר אלא אם הם אושרו על ידי החברה, בעוד שמדיניות גמישה מאפשרת פוסטים מכל מבקר.

השלב הבא יהיה להחליט איזה סוג של תוכן הם רוצים באתר האינטרנט שלהם. זוהי החלטה חשובה נוספת מכיוון שחברות מסוימות עשויות לא לרצות דעות אישיות או נושאים שנויים במחלוקת באתר האינטרנט שלהן.

השלב האחרון הוא להחליט למי צריך הרשאה לפרסם תוכן ואיזה סוג תוכן צריך להיות לו הרשאה לפרסם. לחברות מסוימות עשוי להיות אדם ספציפי שאחראי על אישור כל התפקידים, בעוד שאחרות עשויות לתת לעובדים ברמה נמוכה יותר אחריות זו.

זו שאלה נפוצה בקרב אנשים שמתכננים להקים עסק משלהם. התשובה היא שזה תלוי במטרת האתר שלך. לדוגמה, אם אתה מפעיל אתר מסחר אלקטרוני, יהיה עליך לכלול את מדיניות ההחזרות שלך בסעיף מדיניות האתר. אין באמור לעיל כדי להוות חוו"ד משפטית, ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מעורך דין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *